Jump to content

Recommended Posts

On 12/31/2020 at 5:07 PM, Bryan-4E-FTE said:

Leuke topic zo!
Ik was bevriend met de eerste eigenaar van je glanza en ik heb de velgen die op de foto's staan van Wangan Warriors.
Was toen der tijd een zeer bekende en snelle Glanza zowel op de openbare weg en het circuit.

Thanks man, nog geen Nederlandse topic voorlopig vanwege de lage activiteiten op het forum. 

De glanza heeft het een en het andere in de afgelopen jaren ingeleverd. Elke post komt de glanza wel dichterbij zijn oude staat inclusief een paar veranderingen. De velgen die je nu hebt zijn zeer tof en niet de zoveelste rota of japspeed velgen. Zelf ben ik nog opzoek naar een setje unieke velgen in de maat 15x6.5j. 

Ben al een tijdje aan het zoeken naar informatie van het verleden van de glanza en zo nu en dan kom je wat tegen. We zien elkaar wellicht wel eens op een meeting zoals japfest oid.

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Small update.

Recently got a set of wind deflectors in good condition with all the clips to complete the glanza once I get it back.

HDfX95k.png

After 4 weeks I visited the car this weekend to check on the oil leaks I have. Found 3 which 2 where known all seem to be around the sump so needs to be resealed since the rear seal is already replaced. The front seal will be replaced together with the timing belt once I get the car back. The oil stain on the bottom is from leaking grease of the chassis.

JtIt2wt.png

Removed the catch can from the car to make a second revision of it with new internals soon to go in. Few parts had a bit of a reaction due to the sealant etc nothing too bad though since the oil prevents rust and galvanic corrosion. The PVC fuel line did go milky and was already losing it flexibility so a different type of hose may be used in the next revision. Also the liquid gasket didn't bond with the bottom half of the catch can so next time a bit more scorching is needed.

HbznP8O.png234PhzE.pngGEqfOfm.pngNlYjfu2.pngb27r0xN.png

Cracked on with disassembling a Helical LSD for the MR2 etc. Tried to open in by removing the screws but it seems to be held in by something so if anyone knows how to separate the 2 parts please let me know. I want to inspect the worm gears etc.

5ZGfNAL.pnghm99pc9.pngVbnkAcw.pngznmvWOJ.pngHdMxBsf.pngFSRrdgG.png

Edited by RoyalDutchie
Link to post
Share on other sites
On 1/2/2021 at 1:11 AM, RoyalDutchie said:

Thanks man, nog geen Nederlandse topic voorlopig vanwege de lage activiteiten op het forum. 

De glanza heeft het een en het andere in de afgelopen jaren ingeleverd. Elke post komt de glanza wel dichterbij zijn oude staat inclusief een paar veranderingen. De velgen die je nu hebt zijn zeer tof en niet de zoveelste rota of japspeed velgen. Zelf ben ik nog opzoek naar een setje unieke velgen in de maat 15x6.5j. 

Ben al een tijdje aan het zoeken naar informatie van het verleden van de glanza en zo nu en dan kom je wat tegen. We zien elkaar wellicht wel eens op een meeting zoals japfest oid.

Is het ergens ook niet waard naar mijn idee.
Het Nederlandse forum is aardig dood gebloed in de loop der jaren.

Bedankt, ben ook nog steeds blij met de velgen.

Mocht je interesse hebben kan ik misschien wat oude foto's en informatie vragen over je Glanza..

En zoals altijd weer mooie vooruitgang, de lekkages zijn wat minder maar dat is gelukkig redelijk makkelijk op te lossen.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...